SharePoint platformen kan anvendes til at understøtte samarbejde, vidensdeling og forretningsprocesser internt og eksternt i organisationen. Communication sites er grundlaget for organisationens intranet, og team sites er stærkt til samarbejde og dokumenthåndtering – også med eksterne.
SharePoint er som oftest platformen for organisationens intranet og har de seneste år fået et stort løft på brugervenlighed og visuelt udtryk. SharePoint er nemt at forstå, nemt at arbejde med og meget fleksibelt i forhold til opsætning af sider og indhold. Med SharePoints fleksible nyhedskoncept, er det muligt at målrette nyheder til bestemte grupper i organisationen og præsentere dem på intranettet eller i SharePoint mobil appen.
SharePoint er et stærkt værktøj til samarbejde; både med kollegaer internt i organisationen og eksternt med kunder og samarbejdspartnere. SharePoints veludbyggede dokumenthåndteringsfunktionalitet gør det sikkert, nemt og fleksibelt at samarbejde om dokumenter. Du får bl.a. mulighed for:
Det er svært at nævne Microsoft Teams uden også at nævne SharePoint, og under ethvert Team findes et SharePoint site, hvor teamets dokumenter lever.
SharePoint egner sig godt som applikationsplatform, hvor organisationens processer kan understøttes via formularer og workflow-baserede løsninger. Kom hurtigt i gang med PowerApps og Power Automate og saml trådende i SharePoint.
Definer organisationens politikker for, hvor lang tid dokumenter skal gemmes, eller for hvornår de skal slettes. Lad brugerne klassificere indhold via labels, eller definer automatiske regler for klassificering og bind politikkerne op på klassificeringen.
Få fuldt overblik over alle handlinger, der er foretaget på SharePoint sites, inkl. hvem der har foretaget hvilke ændringer i dokumenter. Med SharePoint har du fuld audit log over dine dokumenter.
Med SharePoint Online er dine dokumenter altid tilgængelige, om du er på kontoret, hjemme eller på farten. SharePoint mobilappen giver derudover mulighed for nemt at tilgå organisationens nyheder, sites og dokumenter. Med appen kan du også nemt finde de personer, du arbejder sammen med direkte på telefonen.
Bliv en mester i Office 365, Power BI, Power Apps, Microsoft Teams og SharePoint mm.
Skab de bedste rammer for øget arbejdsglæde og produktivitet.