Med indførelsen af en ny projektstyringsmodel fik ROCKWOOL et behov for en mere detaljeret og regelmæssig rapportering. De eksisterende værktøjer understøttede ikke den nye model og udfordrede Head of Transformations for ROCKWOOL Digital Keith Bollington og hans team i forhold til at levere rapportering og beslutningsgrundlag til ledelsen.
De havde simpelthen brug for et nyt værktøj, som kunne understøtte den nye Project & Portfolio Management proces i tilstrækkelig grad, og de havde brug for det hurtigt på grund af den hastigt voksende administrationsbyrde i ROCKWWOOLS PMO’er.
Keith og hans team havde identificeret følgende "MUST HAVE" behov:
Efter en hurtig vurdering af kvalificerede værktøjer blev Project Online valgt som værktøj. Mindre end en måned efter gik Rockwool i luften med en "Live" pilotløsning.
“We took a meeting with ProActive where we set our objectives on what our “Must have” needs were. We emphasized we wanted to take the approach to be as “vanilla” as possible in order that we didn’t over complicate the solution. ProActive completely understood our needs and approach and built the solution within a month”, siger Keith Bollington.