Alle nyheder
7. maj 2019

Clever fordobler sin vækst gennem automatisering

Clever har på bare et halvt år fordoblet sin vækst ved blandt andet at automatisere on-boarding af nye kunder.

Clever er et dansk firma, der er ejet af SEAS-NVE og NRGi og har specialiseret sig i at levere øget mobilitet og fleksibilitet til elbilejere ved at installere opladningsbokse på privatadresser og tilbyde adgang til et netværk af offentlige opladningspunkter rundt om i hele landet. Clevers mål er, at gøre det nemmere for folk at vælge en elbil. Derfor leverer Clever ladeløsninger til både private, offentlige institutioner og erhvervsvirksomheder.

På bare et halvt år har virksomheden fordoblet tilvæksten af kunder og forventer en yderligere fordobling i løbet af 2019. Denne vækst havde ikke været muligt uden at automatisere processen med at få indlemmet nye kunder og få dem i gang med at bruge Clevers mange services.

Dynamics 365 platform for automatisering

ProActive har i tæt samarbejde med Clever leveret automatiseringsløsningen, der er baseret på Dynamics 365 platformen, som er koblet til Clevers økonomisystem. Nye elbilejere skal have et abonnement til opladning og ofte også en ladeboks i indkørslen. Det kræver besøg af en elektriker, bestilling af de rigtige varer mm. Med tusindvis af nye kunder hvert år er det et stort koordineringsarbejde.

Ved at kombinere Microsoft Dynamics 365 med websites til bilforhandlere, en Dynamics Portal til elektrikeren på farten, og online spørgeskemaer til forbrugeren, har Clever formået at automatisere onboardning processen så meget, at omkring 80 % af nye kunder oprettes uden manuel behandling. De sidste 20 % serviceres manuelt, med Dynamics 365 til at sikre en bedre kundeservice.

”Vi har været glade for valget af Dynamcis 365 og samarbejdet med ProActive og ser frem til at fortsætte vores vækst”, udtaler Kenn Nielsen, CIO, Clever.