Vi kender alle til irritationen over at skulle afsætte en hel dag til at modtage besøg fra en servicetekniker på et ikke nærmere bestemt tidspunkt imellem kl. 8 og 17. Når teknikeren så endelig ankommer og besigtiger problemet, viser det sig, at problemet er et helt andet end først antaget, og teknikeren har derfor ikke det rette værktøj til at løse problemet.
Ofte kæmper virksomheders Field Service med mangelfuld kommunikation om ankomst eller om selve problemet, der skal løses hos kunden, hvilket ofte resulterer i spildtid til transport, ekstra servicebesøg og administration, der kunne være undgået og utilfredse kunder.
Med en moderne Field Service løsning kan din virksomhed nemt komme uden om disse udfordringer og til gengæld markant forbedre din kundeservice ved at:
Undgå servicekald ved at registrere og løse problemer, før de bliver til større problemer ved hjælp af IoT-fjernsensorer (Internet of Things).
Transformér din virksomhed ved at gå fra en planlagt servicemodel til rettidig prædiktiv vedligeholdelse, der udløses af IoT-data.
Få en 360 graders visning af kundens aktiver, og definer SLA'er (serviceniveauaftaler), så du kan opfylde og overgå kundens forventninger.
Få kundeindsigt ved automatisk at sende tilpassede undersøgelser efter opkald om teknisk service ved hjælp af Microsoft Power Automate.
Send den rette tekniker med den rette erfaring på det rette tidspunkt ved brug af AI-understøttede planlægningsanbefalinger og manuel, halvautomatisk eller fuldautomatisk planlægning.
Få en problemfri prioritering af opkald og udsendelse af teknikere ved at kombinere Field Service med Dynamics 365 Customer Service, så du sikrer en samlet arbejdsgang, mens driftsomkostningerne reduceres.
Få en bedre styring af ressourcetildelinger ved hjælp af et drag & drop planlægningsområde og et interaktivt kort, du kan planlægge med de nærmeste og mest tilgængelige teknikere.
Optimér teknikernes ressourcer med automatisk planlægning, der minimerer rejsetiden og maksimerer udnyttelsen, samtidig med at der reageres på forsinkelser, annulleringer og hasteopgaver.
Giv teknikerne adgang til kontekstafhængig hjælp via Dynamics 365 Guides og andre mixed reality-værktøjer, der indeholder engagerende trinvise fremgangsmåder, de kan bruge, når de udfører vedligeholdelse.
Giv uerfarne teknikere yderligere ekspertise via Dynamics 365 Remote Assist-videoopkald, der giver mulighed for, at mere erfarne teknikere kan vejlede i realtid.
Fortsæt med at spore alle serviceaktiviteter, selv når du er offline, herunder med adgang til arbejdsordrer, debitordata og oplysninger om aktiver.
Giv teknikerne i felten mulighed for at administrere arbejdsordrer og aftaletidsplaner, få adgang til trinvise anvisninger og kundedata og hente fotos, videoer og stemmenoter med mobilappen.
Lad robotter hjælpe dig med at finde kunde- og produktoplysninger ved hjælp af Dynamics 365 Guides, mens du er i felten.