Kunder
Grundfos

Grundfos transformerer forretningen med Microsoft teknologi

Grundfos understøtter deres digitale transformation med Microsoft teknologi.

Som et led i en digital transformationsstrategi er Grundfos i færd med at tilpasse forretningen fra traditionel leverandør af vandpumper til total leverandør af hele økosystemer. På den måde foregår Grundfos’ digitale transformation som en naturlig udvikling og forlængelse af kerneforretningen, hvor digitalisering skal understøtte Grundfos´ strategiske retning med helt nye services til kunderne.

Grundfos konsoliderer datacentre i Microsoft Azure

Grundfos har valgt at konsolidere to ud af i alt tre fysiske datacentre i et samlet Microsoft Azure datacenter i et globalt Cloud Lift & Shift projekt kaldet ”Azure 3-2-1”. Projektets overordnede formål er at etablere en langt mere fleksibel og agil it-infrastruktur. Det vil bl.a. medføre markante performance forbedringer i alle regioner og gør det muligt at oprette nye cloudbaserede datacentre på blot 45 minutter.

“Migrering til Azure gør det muligt for os at skifte fokus fra ejerskab og styring af datacenter, infrastruktur-hardware og software til at udnytte cloud services til at levere en forbedret oplevelse for vores slutbrugere”, siger Morten Bacher Mortensen, IS Microsoft Operations, Grundfos Holding A/S

Automatiserede processer med Microsoft Flow

ProActive har desuden hjulpet Grundfos med at migrere og sætte strøm til en række eksisterende og relativt komplekse arbejdsgange ved at automatisere forskellige forretningsprocesser med Microsoft Flow.

I en global organisation som Grundfos er det vigtigt at have en fælles tilgængelig platform for automatisering. Grundfos havde allerede et fungerende workflow automatiseringsværktøj men ønskede at udskifte det med Microsoft Flow, som er indeholdt i deres Office 365 abonnement, for dermed at kunne opnå en væsentlig besparelse på software.

Processerne indgår som en del af en Grundfos’ SharePoint baserede Quality Management system, som bl.a. indeholder virksomhedens forretningsgange, procedurer, templates m.v.

Dokumenterne håndteres af en række udvalgte Document Handlers udpeget i hvert selskab på globalt plan. Document Handlers har en række understøttende digitale workflows til rådighed, der håndterer faser i dokumenternes livscyklus, herunder review, godkendelser, udgivelser, arkivering, versionering, udløb og tilladelser.