Søstrene Grene

Søstrene Grene

Søstrene Grene møder deres brugere, der hvor de er med intranet, mobil app og infoskærme

Sisterhood - den kulturbærende platform

For Søstrene Grene er gennemførte. Lige fra de håndskrevne skilte i butikkerne til de skæve priser og den hyggelige historie om Anna og Clara. Søstrene Grenes værdier omkring glæde, skønhed, fornyelse, fund, kreativitet og hygge afspejles tydeligt i butiksoplevelsen, men også på logistikcenteret og kontoret i Aarhus Ø, der er smukt og kreativt indrettet; med produkter fra Søstrene Grene naturligvis.

Værdierne afspejles også i Sisterhood. Sisterhood er Søstrene Grenes intranet, der lægger vægt på virksomhedens visuelle identitet og er med til at skabe en fælles hjemlig portal for alle søstre. Det er her man hører hjemme i sit hood, og det er her, man er en del af det søsterfællesskab, der er Søstrene Grene. Sisterhood har fokus på nyheder og de gode historier, information fra ledelsen, information om butiksåbninger samt videndeling på tværs af organisationen.

"Det har været det her med at få skabt en fælles platform for at dele viden, og dele gode historier. En kulturbærende platform som er med til at bringe alle søstre sammen på tværs af landegrænser. Og som er med til at underbygge vores kultur, vores søsterånd og vores 6 værdier."
Malene Lund Jørgensen, Internal Communication Manager

Søstrene Grene - Sisterhood intranet

Søstrene Grenes intranet ”Sisterhood” fungerer som en central kulturbærende platform, der bringer alle søstre (medarbejdere) tættere på hinanden.

Inforskærme udbreder information, æstetik og skønhed

Sisterhood er inkluderende, og der er fokus på, at alle skal kunne bidrage med historier og information. En stor del af de ansatte på logistikcentret har ingen eller begrænset adgang til en PC. I logistikcenteret kommunikeres nyheder og anden information via IntraActive Infoskærme, mens tablets giver adgang til hele intranettet, tilmelding til arrangementer og personalehåndbogen.

"På hovedkontoret har vi også infoskærme (...) her poster vi nyheder, butiksåbninger og nogle af vores videoer lægger vi også på. Vi har en infoskærm i vores reception... Så det er det allerførste du møder når du kommer ud af elevatoren. Det skal give lidt til æstetikken og skønheden som vi gerne vil afspejle i Søstrene Grene."
Malene Lund Jørgensen, Internal Communication Manager

Appen sikrer at alle altid er opdaterede

Derudover har Søstrene Grene lanceret en app baseret på IntraActive mobil app. Appen sikrer, at man når ud til de brugere, der er på farten. Her kan de også følge med i nyheder, se kantinemenuen, finde kollegaer og læse i personalehåndbogen. Appen bruges desuden til at sende vigtige beskeder ud som push.

"Selvom man er tilknyttet hovedkontoret så er der mange af os der rejser (...), så når de sidder i toget eller i lufthavnen kan de også lige holde sig opdateret på hvad der sker."
Malene Lund Jørgensen, Internal Communication Manager

En levende platform

Sisterhood er en levende platform, der skal leve op til en af Søstrene Grenes værdier, som er fornyelse. Det er ambitionen, at Sisterhood forbedres hele tiden i takt med at organisationen kommer med nye ønsker og idéer. Og fordi Sisterhood er baseret på en anden levende platform, nemlig IntraActive, kan det lade sig gøre.

"Sisterhood bliver aldrig færdigt. Det vil fortsætte med at være vores primære platform, som hele tiden skal skabe fornyelse i forhold til vores interne kommunikation og den måde vi deler viden på."
Malene Lund Jørgensen, Internal Communication Manager

Modern Workplace

Skab de bedste rammer for øget arbejdsglæde og produktivitet.

Modern Workplace
Læs om vores Modern Workplace løsninger

Kontakt

Kim Gregersen
Kim
Gregersen
Director, Sales & Business Development
+45 41 72 33 10
kimg@proactive.dk