Kunder
DFDS

DFDS vil være en datadrevet virksomhed

DFDS har lagt en strategi, hvordan rederiet bliver en datadrevet virksomhed og et road map for deres fremtidige Business Intelligence setup.

Flere og flere virksomheder får øjnene op for værdien af at være en datadrevet organisation, hvor man i videst mulige omfang udnytter al den forretningsdata, man som virksomhed har til rådighed for at skabe konkurrencemæssige fordele.

En af disse virksomheder er rederi- og vognmandsvirksomheden DFDS, som er nået rigtig langt med at være en datadrevet virksomhed. DFDS har lagt en strategi og et såkaldt roadmap for hvordan virksomheden i endnu højere grad bliver en datadrevet virksomhed, og har således sat fokus på at finde nye potentialer for intelligent dataudnyttelse. ProActives Data & AI team har hjulpet DFDS med at sætte fokus på netop dette.

”Hos DFDS ser vi store potentialer i brugen af data på tværs af hele forretningen. Vi har allerede et solidt fundament, men der er stadig meget at arbejde med. Alle i vores organisation vil være datadrevne og efterspørgslen efter data fra de forskellige forretningsenheder stiger”, siger Manager hos DFDS Jonas Holstein og fortsætter:

”I samarbejde med ProActives konsulenter lavede vi en evaluering af vores eksisterende setup (teknik, metode og processer), og sammen udarbejdede vi et road map for vores fremtidige Data Warehouse, herunder fokus på Best Practices, Teknologier og DevOps. Nogle af de foreslåede tiltag kunne vi få gavn af fra day one, andre implementerer vi løbende. Der er ingen tvivl om, at de indspark, vi fik, vil gavne vores platform fremover, og vi var i sikre hænder hos nogle meget fagligt kompetente konsulenter fra ProActive”.