Har du et dybtgående kendskab til Microsoft Power Platform, eller erfaring med Dynamics 365 og er frisk på at kaste dig ud i et andet løsningsområde indenfor disse rammer? Får du energi af at facilitere workshops og formidle din tekniske viden? Og har du lyst til at understøtte en succesfuld gennemførsel af projekter hos vores kunder? Så kan det være, det er dig, vi mangler i vores Business Applications team.
I rollen som Power Platform Consultant er det din indgående viden om, og erfaring med Power Platformen i sin helhed, der trækkes på. Vores kunder forventer en særlig teknisk forståelse, og den forventning er vi altid klar på at leve op til.
At du skal være kundeorienteret giver næsten sig selv. Det betyder, at du tænker kundens forretning og er som en fisk i vandet, når det kommer til at planlægge og afholde workshops, indsamle og opstille krav (ja, vi tænker user stories her) samt ikke mindst deltage i implementeringen af løsningen.
Endelig skal du kunne videreformidle din tekniske viden, så det kan forstås af dem, der ikke helt er på dit niveau. Det skal være tydeligt for kunden, at implementering bringer værdi for både medarbejderne og den samlede forretning.
Som Power Platform Consultant vil dit fokus være på implementering af Project & Portfolio Management-løsninger (PPM-løsninger) baseret på Microsoft Power Platformen. Det betyder hovedsageligt implementering af Project for the Web eller Project Operations-løsninger baseret på Dataverse. Derudover vil du bl.a. komme til at arbejde med:
At udvikle og facilitere workshops om Project Management tools, som understøtter en succesfuld gennemførsel af projekter hos vores kunder
At promovere og videreudvikle best practice indenfor PPM, videndele og bidrage til et bredere community of practice
At yde teknisk support i implementeringsprocessen for at sikre effektiv anvendelse af PPM-løsninger
At opsætte PowerApps og/eller Power Automate flows
At tilrettelægge trænings- og videndelingsaktiviteter både internt i ProActive, i teamet og hos vores kunder
At oprette rapporter i Power BI
Vi ser gerne, at din erfaring med Power Platformen og Dynamics 365 kan gøres op i år, og helst fra en rådgivende rolle. Det kan være som konsulent fra et andet konsulenthus eller fra en intern konsulentrolle i en større virksomhed eller organisation. Konkret erfaring med Project for the Web er ikke afgørende, hvis du har indgående kendskab til Dynamics 365 og interesse i at prøve kræfter med et andet løsningområde indenfor samme palette.
Selvom din teknologiske viden er omdrejningspunktet, forventer vi, at du forstår at sætte din forretningsmæssige forståelse i spil og tænke forretning før teknologi.
Vi ser også gerne, at du har en længerevarende uddannelse som f.eks. ingeniør, datalog eller cand.merc.dat, da vi mener, det er et godt udgangspunkt for metodisk og analytisk opmærksomhed.
Som Power Platform Consultant udviser du tålmodighed og professionalisme, når du skal sætte dig ind i kundernes forretning og lytte til deres udfordringer. Du er samtidig komfortabel med at gå forrest, tage initiativ og ansvar – og du vil til enhver tid fokusere på at levere højeste kvalitet og til tiden. Folk har let ved at have tillid til dig, og din troværdighed er ikke til salg.
Du bliver en del af et team, hvor vi har vidt forskellige baggrunde, nationaliteter og interesser, men er fælles om en ambition: ”Thinking Your Business”. Vi inspirerer hinanden til at være entreprenante, og vi bruger hinanden flittigt som sparringspartnere og inspirationskilder. Det blev i 2020 belønnet fra Microsoft, da vi vandt prisen som årets partner internationalt indenfor Project & Portfolio Management - og vi er pavestolte.
Sammen fortsætter vi med at udfordre kunderne og hinanden, og skaber innovative løsninger hos nogle af de største og mest spændende virksomheder i Danmark og Nordeuropa som en del af Fellowmind.
Kan du genkende dig selv i ovenstående? Og mener du, at du kan gøre en forskel hos ProActive, så send din ansøgning og CV til job@proactive.dk og notér "Kandidat – Power Platform Consultant" i emnefeltet. Der holdes samtaler løbende indtil den rette kandidat er fundet.
Hvis du ønsker yderligere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte manager Kristina Helms på telefon 61 65 42 94.
Tiltrædelse: Snarest mulig eller efter aftale
Omfang: Fuldtid
Arbejdslokation: På et af vores kontorer i København, Aarhus, Odense eller Aalborg. Da vi vægter tæt kontakt til kunder og projekter højt, kommer rejser til at være aktuelle i denne rolle, selvom meget kan klares på distancen (især i denne tid).