Den nye hverdag efter COVID-19

14. aug 2020
Hvordan kommer COVID-19 til at forandre vores hverdag, arbejdsliv og organisationskultur?
ProActive
Marketing
Den nye hverdag efter covid-19
covid-19

Vender vi nogensinde tilbage til hverdagen, som vi kendte den før Corona-krisen? Det spørgsmål er der mange, der spørger sig selv i disse dage, og det lader til, at det svar, de fleste kommer frem til, er: Nej, ikke alting bliver helt som før.


Corona-pandemien har tvunget os til at ændre adfærd i mange forskellige henseender og fået os til at indse, at tingene ikke nødvendigvis behøver at blive gjort på den måde, vi hidtil har været vant til at gøre tingene. Nødvendigheden af at holde afstand til hinanden har ganske enkelt tvunget os til at gøre tingene på nye måder, og indse at det måske endda fungerer bedre end før.


Vi kan sagtens holde vores møder virtuelt, uden at det forringer kvaliteten eller effektiviteten af møderne. Vi behøver faktisk ikke bruge penge og tid på at transportere os et sted hen for at holde et produktivt møde. Faktisk har flere virksomheder ikke alene oplevet en markant reduktion af rejseomkostninger, men tilmed set en produktivitetsforbedring hos medarbejderne ved at lade dem arbejde hjemmefra.

Er alt ved det gamle?

Nu er samfundet stille og roligt begyndt at ”åbne op” igen, og alting begynder faktisk at ligne verden, som den så ud før pandemien. Men selvom alt på overfladen lader til at være tilbage ved det gamle og velkendte, er der alligevel visse ting, som er forandret for bestandigt. Selvom mange er begyndt at vende tilbage til deres arbejdspladser på kontorerne, er der mange der fortsat arbejder hjemmefra, hvis de har mulighed for det.

Og hvorfor egentlig ikke? Hvis det rent faktisk fungerer bedre på den måde; ja, hvis det lige frem medfører en øget produktivitet og mere fleksibilitet i hverdagen?


Spørgsmålet er, hvad det så kommer til at betyde? Hvad kommer det til at betyde for organisationers kultur og sammenhængskraft? Hvordan vil de vante arbejdsprocesser komme til at se ud? Hvad vil det betyde for måden, vi skal lede vores virksomheder på osv.?

Productivity post COVID-19

2020 vil blive husket som et skelsættende år, der fundamentalt forandrede vores hverdag. I dette andet halvår af 2020 vil vi over en række af blandende aktiviteter – blogindlæg og broadcasts – se nærmere på disse forandringer, hvordan de kommer til at påvirke måden vi arbejder sammen på, og hvad de kommer til at betyde for vores arbejdsliv generelt, herunder:

  • Hjemmearbejdspladsen – kommunikation, samarbejde og produktivitet
  • Virtuelle møder – nye måder og faciliteter til effektiv afholdelse af møder
  • Ledelse og organisationskultur – intranettets nye udvidede rolle
  • Infrastruktur – universel adgang til data og systemer
  • Sikkerhed og compliance
  • Innovation og forretningsudvikling
  • Projekt- og porteføljestyring
  • Fjernledelse af medarbejdere

Broadcast: Tilmeld dig vores webinarer om den nye hverdag efter COVID-19

BROADCAST: 26. AUGUST KL. 13:00 - 13:30

Vi begynder med det store perspektiv og har fundet frem til tre ting, som vi overordnet har lært af Coronakrisen.

Corona

BROADCAST: 02. SEPTEMBER KL. 13:00 - 13:30

Få overblik over de mange muligheder i Microsoft Teams og gode tips til at holde effektive virtuelle møder.

Tiden efter corona

BROADCAST: 02. SEPTEMBER KL. 15:00 - 15:30

Forebyg smittespredning i din virksomhed med effektiv feberscreening ved hjælp af termiske kameraer, kunstig intelligens og IoT.

Tiden efter covid-19

BROADCAST: 09. SEPTEMBER KL. 13:00 - 13:30

Hvad bliver intranettets rolle, når en stor del af medarbejderne arbejder hjemmefra?

Tiden efter Corona

BROADCAST: 16. SEPTEMBER KL. 13:00 - 13:30

Med Microsoft Virtual Agent og Dynamics 365 Customer Service Insight kan dine kundeserviceteams automatisere håndtering af kundehenvendelser ved hjælp af intelligente chatrobotter.

Tiden efter Corona

BROADCAST: 23. SEPTEMBER KL. 13:00 - 13:30

Med COVID-19 fulgte hjemmarbejdspladsens udbredelse og gav dermed alverdens cyberkriminelle et nyt gyldent smuthul til at hacke din virksomhed. Så hvordan sikrer du Secure Remote Work i din organisation?

Tiden efter corona
Glenn
Glenn
Müller
Manager, Communications
41723332
glenn@proactive.dk
Cloud, Infrastructure & Security
Modern workplace
Business Applications
IntraActive