Alle arrangementer
Masterclass

Concept mapping and design thinking

Nu har du en oplagt mulighed for at lære at bruge Concept mapping og Design thinking teknikker til at transformere din forretning med data.

28. mar. Tilmeld dig herTak for din tilmelding!

I dag er mange data projekter drevet mere af informationsbehov end af procesunderstøttelse. Business Intelligence, data lakes og data science er gode eksempler. Det er ikke længere nok at levere pålidelig afrapportering af, hvordan tingene er gået. Fokus er mere på at få forretningen til at udvikle sig i nye retninger, godt hjulpet på vej af nye måder at bruge information på.

Informationsdrevet forretningsudvikling stiller store krav til både kvalitet, træfsikkerhed og innovation. Derfor tilbyder ProActive i samarbejde med Thomas Frisendal et kursus, der dækker disse behov baseret på en kombination af brainstorm-drevet concept mapping og design thinking teknikker.

Concept mapping kommer fra læringspsykologi og har vist sig at være et værktøj lige så godt brugt af både forretningseksperter og af Business Intelligence udviklere. Designtænkning er en tilgang, der fremmer skabelsen af nye ideer, så information understøtter nye koncepter. De to værktøjer arbejder rigtig godt sammen, når målet er at skabe forretningsudvikling og den gode data model til at understøtte dette.

Concept mapping 

Målgruppe:

Dette 1-dages kursus er rettet mod alle, der deltager i forretningsanalyse, forretningudvikling og Business Intelligence: Både forretningseksperter, forretningsanalytikere, forretningsudviklere, BI konsulenter, BI arkitekter, projektledere og andre mennesker, der har ansvaret for at skabe et godt analytisk grundlag for vejen frem, kan lære noget på dette kursus.

Kursusbeskrivelse:

Især i Business Intelligence men også i andre forretningsudviklingsinitiativer er der et stort behov for en fælles model til at beskrive forretningskoncepterne i en bestemt sammenhæng. Mange virksomheder overser dette behov, hvilket kan føre til fejlede eller stærkt beskårne projekter. For at opnå succes skal virksomheden kunne forstå sig selv og kunne formulere sine behov.

Den fremgangsmåde, man lærer på kurset, er en kombination af to teknikker: Concept mapping og design thinking.

Instruktør:

Kurset holdes af den internationalt anerkendte data arkitekt Thomas Frisendal, som bl.a. har skrevet en bog om disse teknikker (se https://bit.ly/2OdySuo), og som har undervist i emnerne både i Danmark og i udlandet.

Agenda:

  • Indledning og overblik
  • Hvordan forstå forretningen?
  • Hvor finder man information om forretningen?
  • Hvordan laver man concept maps?
  • Hvordan kommer man videre?

Undervejs er der 5 praktiske øvelser. Deltagerne bedes medtage deres egne laptops.

Pris: 2.495 kr. ex. moms