Tilbage

Office 365

Microsofts Schweizerkniv til øget produktivitet

Office 365 er navnet på Microsofts samlede cloud suite af produktivitetsværktøjer som Office, SharePoint, Exchange, Skype for Business, Dynamics CRM, Delve, Yammer og mange flere værktøjer, som din virksomhed kan købe som online services på abonnementsbasis.

Flere og flere virksomheder vælger at gå ”cloud-vejen”, fordi der ofte er penge at spare på licens- og driftsomkostninger samtidig med, at de slipper for selv at skulle stå for drift, vedligehold og opdatering af softwaren.

Den skarpe konkurrence på markedet for cloud software ydelser har hidtil resulteret i et kapløb på både funktionalitet og pris, hvilket er kommet kunderne til gode. Eksempelvis er prisen på lagerplads til SharePoint online faldet med over 90%, og på mange områder er der i dag rigere funktionalitet til rådighed i cloud versionerne i forhold til on-premises versionerne.

Hvilke fordele får din virksomhed ud af Office 365?

  • Betydelig besparelse på licenser og driftsomkostninger end ved egen drift eller hosting
  • Dine medarbejdere har altid den nyeste software til rådighed
  • Din virksomhed holdes opdateret med den teknologiske udvikling
  • Større fleksibilitet: du kan løbende tilpasse services efter virksomheden behov, udvikling og antal medarbejdere (subscriptions)
  • Din virksomhed kan fokusere mere på forretningsudvikling end drift
  • Nemmere at understøtte mobile medarbejdere og samarbejde med kunder
  • Sikker og stabil drift 

Fokus på udnyttelse og anvendelse

Overgangen til cloud har gjort, at fokus i it- og optimeringsprojekter har flyttet sig fra den rent tekniske implementering, som i dag ofte kan klares med nogle få klik og nogle simple konfigurationer, til selve den organisatoriske implementering med fokus på at forbedre produktiviteten og effektivisere forretningsprocesserne.

Således har vi med Office 365 implementeringsprojekter i højere grad fokus på at sikre medarbejderenes udnyttelse og anvendelse af de nye services, eller det vi med andre ord kalder for Adoption.

Så fokus er i højere grad på spørgsmål som disse:

Hvordan sikrer vi, at medarbejderne tager de nye services i anvendelse og bliver fortrolige med dem, og hvordan kan vi måle den reelle forretningsværdi for virksomheden ved en ny service?

Hvilke processer og brugeroplevelser kan vi optimere, og hvilke services kan understøtte det?

Hvordan kan vi hjælpe?

Som den eneste danske Microsoft partner, som både er certificeret Cloud Services og Cloud Platform partner, kan vi sikre at din virksomhed kommer godt fra start med Office 365 og at I efterfølgende formår at høste fordelene og få det mest optimale ud af jeres investering.

Kontakt os for et inspirationsmøde, hør om andre virksomheders positive erfaringer med Office 365 og bliv klogere på potentialet for din virksomhed.