Alle nyheder
15. december 2016

Wrist strømliner salgsprocessen med skræddersyet CRM løsning

Wrist Ship Supply A/S har fået en skræddersyet CRM løsning til at koordinere og lagre kundeaktiviteter.

Den nordjyske virksomhed Wrist leverer forsyninger til den globale skibsfart og offshore og er verdens største inden for skibsproviantering. 1200 medarbejdere fordelt på 30 afdelinger over hele verden samarbejder om at servicere omtrent 12500 skibe med proviant og tekniske artikler. Det svarer til ca. 1/3 af verdens kommercielle flåde.

Salgsteamet forhandler med indkøbere hos rederne eller ship management firmaerne og det kræver et vist overblik og koordinering de lokale afdelinger imellem at registrere og dele information om kunder, aftaler, forhandlinger, kundebesøg og historik.

Skræddersyet CRM løsning

ProActive har i tæt samarbejde med Wrist Ship Supply udviklet en skræddersyet CRM løsning, der skaber et samlet overblik over kundeforholdet. Løsningen giver salgsteamet adgang til kundeprofiler med relevant stamdata hentet fra ERP-systemet og til dokumenter og aftaler relateret til den enkelte kunde.

En anden væsentlig del af løsningen er besøgsrapporter. Kundebesøg forberedes og godkendes inden mødet og på selve mødet hos kunden kan Wrists sælger indtaste noter, opdatere aftaler, oprette opgaver osv. direkte i systemet via sin mobile enhed. På den måde kan der genereres en rapport for hvert afholdt kundemøde, som kan være relevant for andre medlemmer i salgsteamet. Planlagte besøg fremgår desuden af en fælles rejsekalender.

De tilknyttede systemprocesser for diverse arbejdsgange er automatiseret ved hjælp af digitale workflows.