Alle nyheder
10. september 2015

Trioplast Industrifilm strømliner salgsprocessen med Microsoft CRM

Trioplast Industrifilm får overblik over kundeaktiviteter, tilbudsgivning og salgsproces med Microsoft Dynamics CRM 2015.

Trioplast Industrifilm med fabrikker i Nyborg (DK), Fjugesta (S) og Sundsvall (S) har netop implementeret en Microsoft Dynamics CRM løsning for at løfte en række forskellige udfordringer med at holde styr på kunderelationer og salgsrelaterede processer. Forskellige måder for registrering af data omkring kunder og kundeaktiviteter i kombination med et ældre CRM system i Nyborg medførte en ikke særlig ensartet proces for tilbudsafgivelse, registrering af kundespecifikke produktionsforhold mm.

Højt detaljeringsniveau

Derfor besluttede Trioplast Industrifilm at indføre et nyt CRM system først og fremmest med det formål at konsolidere alle kunderelaterede data i et og samme system. Således ville man også nemmere kunne systematisere og effektivisere salgsproces og tilbudshåndtering og ensrette måden at registrere og vedligeholde oplysninger om kunders produktionsfaciliteter på et højt detaljeringsniveau.

Fornyet kundeindsigt

ProActive har i tæt samarbejde med Trioplast Industrifilm udviklet en CRM løsning, der er tilpasset Trioplasts specifikke salgsproces og forretningsbehov. Løsningen har givet Trioplast et fornyet overblik over deres kundedata, og har gjort det langt nemmere for både kundeservice- og salgsmedarbejdere at få indsigt i og hurtigt overblik over historik og aktiviteter på hver enkelt kunde. Dette har desuden været med til at forbedre samarbejdet mellem Salgs- og Serviceteamet.