Alle nyheder
11. marts 2013

Roskilde Festival strømliner e-mail marketing med Microsoft CRM

Roskilde Festival får nyt Microsoft CRM baseret e-mail marketing system til målrettet kommunikation til festivalens kunder, fans og samarbejdspartnere.

Roskilde Festivalen har netop fået implementeret et nyt e-mail marketing system for bedre at kunne håndtere de mange nyhedsbreve, som jævnligt sendes ud til ca. 150.000 forskellige modtagere. Festivalens marketingafdeling har hidtil manglet et effektivt værktøj til at nemt at kunne opsætte, redigere og udsende nyhedsbreve og til at holde styr på modtagergrupper, historik og klikstatistik.

Nemt at oprette, målrette og udsende nyhedsbreve

Det nye e-mail marketing system hedder ClickDimensions og er et tilføjelsesprodukt til Microsoft Dynamics CRM systemet, som festivalen bruger til at holde styr på en stor mængde data om kunder/festivalgængere, samarbejdspartnere, sponsorer og andre interessenter.

ClickDimensions gør det nemt og effektivt for festivalens marketingmedarbejdere at oprette og udsende målrettede nyhedsbreve og e-mail marketing kampagner til deres forskellige målgrupper og efterfølgende spore den enkelte modtagers respons – åbner modtageren nyhedsbrevet, hvilke links klikker modtageren på, resulterer det i køb af billet til festivalen osv.

Frem mod Roskilde Festival 2013

ProActive har hjulpet Roskilde Festival med opsætningen af løsningen og sørget for, at løsningen er integreret med festivalens hjemmeside og billetsalg via Billetlugen.dk. Derudover har ProActive tilpasset CRM platformens værktøjer til effektiv ledelsesrapportering til brug for salgs- og marketingindsatsen frem mod Roskilde Festival 2013.

Overblik og indsigt i kundedata med Microsoft CRM

Roskilde Festival valgte i sin tid at anskaffe Microsoft Dynamics CRM for at få samlet og konsolideret en masse kundedata i et system for at få et bedre overblik. Ved at samle data i Microsoft CRM har Roskilde Festival fået mulighed for at skabe overblik over data og få bedre indsigt i detaljerne.