Alle nyheder
12. oktober 2015

Partner Power International sparer 2/3 af driftsudgifterne med ny Microsoft cloud platform

Som et vigtigt led i en ny vækststrategi har Partner Power International skiftet til en 100% cloudbaseret platform.

Dermed skærer man 2/3 af driftsudgifterne og sikrer samtidig at kunder, forretningspartnere og medarbejdere i mere end 50 lande har nem adgang til alle de informationer og services, der skal være med til at bane vejen for fortsat vækst.

“Vi har skåret mindst 2/3 af driftsomkostningerne – svarende til mere end 250.000 kroner årligt – som vi i stedet kan bruge på at udvikle services mod kunder og partnere. Samtidig har vi fået en bedre, mere fleksibel og sikker platform, som er langt nemmere at bygge videre på end den, vi havde før. Det er en virkelig god business case for os”, siger innovationschef hos Partner Power International, Stig Aastrup.

Virksomheden har over det seneste års tid flyttet til en ny cloudplatform, som omfatter næsten alle Microsofts cloudbaserede teknologier og produkter. Herunder Microsoft Office 365, Azure, Dynamics CRM og på sigt også Dynamics NAV Online.

Som danskejet, internationalt konsulenthus med speciale i Microsoft Dynamics og med koncerner som EMI og Rentokil i kundeporteføljen – er Partner Power International i sig selv mønstereksempel på en virksomhed, der kan drage nytte af en cloudbaseret strategi. Alligevel var infrastrukturen tidligere en kende broget og blev driftet hos både hostingpartnere og under eget tag. Det lavede Stig Aastrup om på.

Læs hele casen her