Alle nyheder
19. maj 2016

MT Højgaard digitaliserer forretnings-processer

MT Højgaard digitaliserer arbejdsgange med Nintex til Office 365 i forbindelse med koncernens igangværende transition til skyen.

MT Højgaard er i fuld gang med at udskifte deres gamle IT platforme med moderne cloud-baserede teknologier på tværs af koncernen. I den forbindelse er man også gået i gang med at modernisere / digitalisere en række arbejdsgange.

Cloud transitionen startede allerede, da MT Højgaard et par år tilbage valgte at udskifte deres gamle Lotus Notes platform med SharePoint og i den forbindelse også valgte at gå cloud vejen med SharePoint Online i Office 365.

ProActive har hjulpet MT Højgaard i denne proces, ikke mindst med et nyt intranet, men nu også med at opsætte en håndfuld digitale formularer med Nintex til Office 365, der gør det meget nemmere for MT Højgaards inspektører at registrere forskellige oplysninger med deres mobile devices ved at tage et billede eller optage en video og dernæst sende det til et SharePoint site som dokumentation.

“As a construction company, we’re a very pragmatic company—literally in the business of seeing things done on a large scale and done well. To that end, Nintex Workflow and Nintex Forms is the right solution to shift us away from paper and into a digitized environment.”

“Thanks to ProActive’s assistance integrating Nintex Workflows, the solution has worked quite seamlessly from the beginning and has helped us take a massive step forward on the road to digitalising the business.”

— Kenneth Abraham, Senior Project Manager, MT Højgaard

Digitaliserede arbejdsgange med Nintex til Office 365

MT Højgaards datterselskab Lindpro er en landsdækkende teknik- og servicevirksomhed, der løser alle typer opgaver inden for tekniske løsninger. En stor andel af Lindpros 1000 medarbejdere arbejder mobilt og kører mellem kunder og byggepladser og benytter iPads til at udfylde formularer for at registrere den nødvendige dokumentation.

Til at understøtte disse arbejdsgange har man hidtil betjent sig af en håndfuld aldrende ASP.NET webapplikationer, der kørte på Windows 2003-servere og var forbundet til ERP-systemet. Ved transitionen til cloud skulle hele dette set-up erstattes med nye cloud baserede teknologier.

De gamle webapplikationer er således blevet erstattet med digitale formularer baseret på Nintex Forms og Nintex Mobile og de tilknyttede workflows, der understøtter de følgende forretningsprocesser er strømlinet med Nintex Worflow.

Større mobilitet forbedrer effektiviteten og produktiviteten

At dokumentere tekniske løsninger og eventuelle fejl kræver ofte udførlige beskrivelser og fotografier. I det tidligere system havde medarbejderne et par formularer, de kunne udfylde fra en computer. Det krævede dog at computeren var online.

Med den nye Nintex baserede løsning kan medarbejderne nøjes med sætte krydser i en formular, vedhæfte et billede eller en video og indsende formularen, alt imens de taler med kunden.

Selv hvis medarbejdernes iPad ikke er online, kan de udfylde og indsende formularerne offline; systemet sørger automatisk for at synkronisere data, så snart deres iPad er online.

På den måde har MT Højgaard kunnet forbedre effektiviteten i arbejdsprocesserne og kvaliteten overfor kunderne; medarbejderne kan bruge mere tid sammen med kunderne, samtidigt med at de gennemfører kvalitetskontrol og fejlrapportering.

Effektiviseringen af disse arbejdsgange sparer ikke alene tid, men også papir, printer og plads i ringbindsarkivet og ikke mindst en masse unødvendig besvær med at sikre, at dokumentationen er arkiveret korrekt.

“Nintex makes it possible for the business to focus on the customers and the IT-department to decrease the time from idea to solution by speeding up the deployment cycle.”

“Nintex removes our dependency on paper-based forms, it offers the ability to track statuses and, in combination with SharePoint, Nintex automates business processes.”

— Kenneth Abraham, Senior Project Manager, MT Højgaard