Alle nyheder
2. juni 2014

Geia Food får nyt køreklart intranet med IntraActive

Den Aalborgbaserede fødevarevirksomhed Geia Food er netop gået live med helt nyt intranet baseret på ProActives standard intranetløsning til SharePoint – IntraActive.

Skandinaviens førende leverandør af fødevarer kom pr. 1. januar 2014 til at hedde Geia Food og er resultatet af fusionen mellem A Frost A/S og Mortensen Food A/S. Et attraktivt leverandørnetværk, en bred produktportefølje og tilstedeværelse i alle skandinaviske lande gør Geia Food er en stærk handelspartner med ekspertise inden for frost, køl, kolonial og drikkevarer. 

Ønskede en standardløsning på en velkendt softwareplatform

Fusionen af de to virksomheder har selvsagt skabt et behov for en fælles og moderne kommunikations- og samarbejdsplatform. Det man havde til rådighed umiddelbart efter fusionen var et simpelt intranet af ældre dato, som var udviklet af et enkeltmandsfirma, hvilket gjorde samarbejdsplatformen for hele den nye organisation både ineffektiv og afhængig af en enkelt person. 

Derfor ønskede Geia Food sig et helt nyt og moderne intranet, der var baseret på en velkendt standardplatform, og gerne et som virkede i samspil med de Microsoft produkter, som medarbejderne allerede anvendte og var fortrolige med.

”Geia Food kommer fra et ældre og ineffektivt intranet, hvor vi var afhængige af en enkelt person til alt vedligehold. Det var derfor vigtigt for os, at det nye intranet blev programmeret på Microsofts standard SharePoint løsning, der er moderne og tidsvarende, og at vi fandt en stærk og kompetent partner til at løse opgaven. Det fandt vi hos ProActive”, siger Bo Bjørn Jensen, IT- & Økonomichef.

IntraActive matcher ønskerne

Geia Food fandt at ProActives SharePoint baserede standard intranetløsning IntraActive matchede deres overordnede krav og ønsker til et nyt intranet. Med løsningens tilpasningsvenlige apps indholder IntraActive nemlig de grundlæggende funktionaliteter, der i første omgang er behov for. Herunder nyhedsmodulet med hvilket Corporate Communications effektivt kan målrette nyheder til de forskellige salgsregioner.  

”ProActive har leveret deres IntraActive løsning på 4 uger, hvorefter løsningen blev overdraget til os sammen med klare instrukser om det daglige vedligehold af løsningen. Siden vi har præsenteret medarbejderne for løsningen og for alvor taget det i brug, har det kun høstet en varm og positiv modtagelse i hele virksomheden”, udtaler Bo Bjørn Jensen.

Selvbetjening af billedarkiv

Ud over ønsket om at kunne målrette nyheder til de forskellige salgsregioner havde Geia Food tillige et ønske om at tilbyde brugerne en høj grad af selvbetjening; også for at minimere graden af forespørgsler til eksempelvis marketingfunktionen. Således er der også etableret et billedarkiv til virksomhedens mange produktbilleder. Brugerne kan herved nemt fremsøge billeder, logoer mm ved hjælp af de indbyggede dynamiske søgefiltre. 

Det er kun begyndelsen

Men det stopper ikke her. Geia Food har mange flere ideer og ønsker til den nye samarbejdsplatform. Foreløbigt er det planen at intranettet også skal rumme og håndtere følgende:
  • Personalerelaterede forretningsgange og politiker
  • Samarbejdsaftaler og kontakter
  • Fødevare direktiver og retningslinjer
  • Logistik guides og fragtrater
  • Projektrum
  • Introduktion til nye medarbejdere

Vi ser frem til fortsat at videreudvikle vores SharePoint og føje endnu mere indhold hertil sammen med vores stærke partner ProActive”, slutter Bo Bjørn Jensen.