Alle nyheder
19. september 2016

FoodService Danmark binder organisationen sammen med nyt intranet

FoodService Danmark styrker sammenhængskraften i organisationen og løfter den interne kommunikation med nyt fælles intranet.

FoodService Danmark er en ledende leverandør til fødevaresektoren i Danmark og består af en række specialiserede divisioner, der leverer alle typer af fødevarer til professionelle køkkener.
I forbindelse med en påbegyndt salgsproces og dermed udskillelsen fra dagligvarekoncernen Dagrofa, havde FoodService Danmark behov for at etablere et eget intranet. Dels for at sikre vidensdeling og dels for at sikre sammenhængskraft i organisationen.

IntraActive Intranet

Foodservice har valgt at implementere ProActives intranetprodukt IntraActive Intranet, som gør det nemt for organisationer at rulle et moderne intranet ud til medarbejderne med brugervenlige værtøjer til nyhedsformidling og fleksible samarbejdsværktøjer.

ProActive har hjulpet Foodservice sikkert igennem hele implementeringsprocessen lige fra den indledende afklaring til endelig Go Live og efterfølgende assistance til at få brugerne med. Således er FoodService Danmark hurtigt kommet i luften med et køreklart intranet, som medarbejderne har taget godt imod.

Information til alle medarbejdere

En del af FoodService Danmarks personale består af administrative medarbejdere med fast arbejdsstation, som kan følge med i nyheds- og informationsstrømmen på intranettet via deres PC eller tablets. Men en stor del af medarbejderstaben består af medarbejdere, der ikke arbejder fra en fast plads med egen PC. Det er lagerarbejdere, chauffører og butiksmedarbejdere.

For at nå effektivt ud med nyheder og information til denne del af medarbejderstanden har FoodService Danmark benyttet sig af IntraActives Infoskærme-løsning, hvor medarbejderne kan følge med i de vigtigste og mest aktuelle nyheder og informationer via opstillede infoskærme på centrallagre, i kantinerne og personalerum ude i butikkerne.

Susanne Brandborg som er personlig assistent for adm. Direktør, og ansvarlig for intern kommunikation i FoodService Danmark udtaler:

"Vores nye intranet er en klar success. Vores medarbejdere har taget godt imod det, og vi ser et klart løft af hele vores interne kommunikation. Især brugervenligheden bliver rost. Det er også en stor fordel at vi kan dele nyheder og information via intranettet på informationsskærmene, til de medarbejdere der ikke sidder ved en PC i det daglige. Det styrker vores sammenhængskraft at vi nemt og hurtigt kan dele informationer og viden på tværs i organisationen".