Tilbage

E-Business

Integrerede e-businessløsninger til B2B og B2C

Danske virksomheder kæmper om andele på en global markedsplads. I dag skal danske virksomheder kunne modstå konkurrence fra globale aktører eller rene online forretninger, som udfordrer gængse forretningsmodeller.

Udviklingen går hurtigt og kunderne har høje forventninger i interaktion med dig som leverandør uanset om sker via en e-mail til salg, et opkald til service, henvendelse i butik eller på et socialt online medie.

Den enkelte kunde forventer, at du som leverandør har det fulde 360° overblik over jeres kunde/leverandørforhold, og vil gerne tillade brug af denne data til gengæld for et højt serviceniveau og en bedre kundeoplevelse. Kan du ydermere rådgive kunden i forhold til nye behov er vejen banet for en tilfreds og loyal kunde.

Omnichannel business

Fremtidens kunder forventer at kunne henvende sig og blive betjent ad alle tænkelige kanaler, og derfor bør din virksomhed have en Multichannel hvis ikke en Omnichannel tilgang til interaktionen med både eksisterende og potentielle kunder.

En Omnichannel strategi giver din virksomhed mulighed for at opnå:

  • Flere salgsmuligheder
  • Større kundetilfredshed og loyalitet
  • Reduktion af churn
  • Konkurrencefordele og agilitet

Omnichannel

At have en omnichannel tilgang til den måde hvorpå man som virksomhed driver salg og marketing betyder, at man kan interagere med den enkelte kunde på en sammenhængende og meningsfuld måde, uanset hvilket mix af kanaler kunden vælger at interagere med din virksomhed på.

Det stiller naturligvis visse krav til din virksomheds online marketing- og e-handelsplatform og vil som oftest være integreret med andre af virksomhedens informationssystemer, f.eks. CRM eller ERP systemet.

Uanset gennem hvilken kanal den enkelte kunde interagerer med din forretning vil I med et omnichannel set-up kunne tilgå relevante kundedata fra forskellige systemer og få et samlet overskueligt overbliksbillede og dermed gøre det til en rar oplevelse at interagere med din virksomhed. 

Forventningen er, at det skal være nemt at interagere med jer som leverandør, at I kender historikken og ultimativt at I kan komme med personaliserede anbefalinger og tilbyde loyalitetsskabende fordele. Det sætter krav til dataopsamling, integration og analyse. Kunderne er klar – er I?

Hvordan kan vi hjælpe?

ProActive har mere end 15 års erfaring med globale- og lokale e-handelsløsninger og integrerede selvbetjeningsløsninger. ProActive kan hjælpe med at etablere en solid og brugervenlig e-handelsplatform.

Vi kan hjælpe med strategiudvikling, behovsafklaring, udvikling og implementering, dataopsamling, systemintegration, change management mm.