Østjysk Energi

"ProActive har været en god partner for os i samarbejdet med at virkeliggøre vores ambitioner på kort tid.”

Kai Pedersen, Østjysk Energi

 

Om Østjysk Energi
Østjysk Energi leverer elektricitet til godt 56.000 boliger, virksomheder, landbrug og sommerhuse i Østjylland. Elektricitet som sørger for at virksomhederne kan arbejde, og at hjemmet er et hyggeligt sted, hvor det er rart at være.

 

Waoo!
Waoo! er et nyt landsdækkende selskab, der bringer de ultimative digitale løsninger ud til hjemmene via nyeste fibernet teknologi. Bag Waoo! står 15 af landets største lokale elselskaber, heriblandt Østjysk Energi.

 

Udfordringen
Østjysk Energi ønskede at gøre det endnu nemmere for kunder selv at bestille og sammensætte Waoo! Fiberbredbånd , TV og telefoni via en online selvbetjeningsportal. Tidligere var det forbundet med manuelle processer og meget dialog på tværs for at køre den rette bestilling ind i afregningssystemet Xecellent.

 

Løsningen
ProActive har i tæt samarbejde med Østjysk Energi implementeret en selvbetjeningsportal, der gør det nemt for kunderne selv at bestille og sammensætte deres Waoo! Fiberbredbånd, TV og telefoni pakke. Selvbetjeningsportalen automatiserer hele bestillingsforløbet med den pakke, som passer bedst.

 

Løsningen er baseret på Microsoft teknologi med SharePoint 2010 og Microsoft Commerce Server 2009 som bærende kræfter og omfatter følgende:

 

  • Integration til afregningssystem Xecellent
  • Integration til WAOO’s hjemmeside
  • Nem og hurtig oprettelse og tilretning af produkter
  • Fleksibel håndtering af egne produkter (udover Waoo! produkter)
  • Mulighed for at lancere kampagner, varianter og kuponkoder
  • Mulighed for prisdifferencering

 

Hos Østjysk Energi er forventningerne til den nye selvbetjeningsportal, at det kan frigøre en masse værdiskabende tid til ekstra servicering af kunderne. Herudover kan Østjysk Energi hurtigere bringe nye kampagner eller produkter ud til markedet med tilpassede ydelser.

 

Commerce Server håndterer varesortimentet samt indkøbskurv og ordrehåndtering. De brugervenlige administrationsværktøjer i Commerce Server gør Østjysk Energis medarbejdere i stand til selv at varetage løbende vedligehold af varekataloget, ordrer og øvrige indstillinger.

 

Kai Pedersen hos Østjysk Energi udtaler:
”Med vores nye selvbetjeningsportal står vi godt rustet til at bringe Waoo! ud til vores kunder og give dem en god serviceoplevelse. ProActive har været en god partner for os i samarbejdet med at virkeliggøre vores ambitioner på kort tid.”

Top of page
Nyhedsbrev
kontaktinfo

ProActive A/S

 

København

Rosenørns Allé 1 - DK-1970 Frederiksberg C

 

Aarhus

Åbogade 15 - DK-8200 Aarhus N

 

Odense

Egelundsvej 18 - DK-5260 Odense


Aalborg

Niels Jernes Vej 10 - 9220 Aalborg Ø



Tlf. +45 82 32 32 32 / Fax. +45 82 32 32 22

 

E-mail: info@proactive.dk


CVR: 25790936